فریزبی
نوشته شده توسط : saeedi

فریزبی

فریزبی

فریزبی یا بشقاب پرنده، وسیله ای ورزشی و سرگرم کننده، که طرفداران بسیاری در اروپا و امریکا دارد.

 

فکر طراحی این صفحه مدور پلاستیکی در سالهای دهه ۵۰ به فکر اقای والترفردریک موریسون رسید در سالهایی که با همسرش در سواحل کالیفرنیا با یک تابه کوچک کیک پزی بازی میکرد.
او اسم وسیله ای را ساخته بود صفحه پلوتو گذاشت و ان را در بازارهای محلی به شکل اسباب بازی می فروخت.

 

فریزبی

 


بعد از مدتی این مخترع حاشیه ی صفحه پلاستیکی را خم کرد تا خاصیت ایرودینامیکی ان افزایش یابد.
شکل منحصر به فرد ایرودینامیکی این صفحه کاری میکرد تا مدتی روی هوا معلق بماند یا به طرز شگفت انگیز چرخان چرخان تا دوردستها برود.
این وسیله به سرعت بین بچه ها و بزرگترها محبوب شد تا سرانجام اقای موریسون در سال ۱۹۵۷ امتیاز این اختراع صفحه پلاستیکی را به شرکت مشهور اسباب بازی فروشی ( هام – هو ) فروخت.

 

 


پس از این که دانشجویان سواحل شرقی امریکا از بشقابهای چدنی یک نانوایی به نام ( فریزبی پای ) برای بازی استفاده میکردند این شرکت متوجه شد که بیشتر نوجوانان به این وسیله فریزبی میگویند.


فریزبی یک رشته جذاب و مفرح می باشد که از پنج سبک مختلف تشکیل شده است .
انجام این رشته ورزشی موجب تقویت هردو سیستم غیر هوازی و هوازی ورزشکاران می شود و علاوه بر تقویت دستگاه قلبی و عروقی باعث بالا رفتن آمادگی جسمانی شده ضمن آنکه در بعد روانی نیز تاثیرات شگرفی را بر روی افراد می گذارد. این ورزش همچنین موجبات تخلیه هیجانی را نیز فراهم ساخته و بدلیل قابلیت انجام این رشته ورزشی به صورت خانوادگی می تواند روابط خانوادگی را نیز تحکیم ببخشد این بازی توسط یک بشقاب پلاستیکی که عمق آن ۲ سانتی متر و در قطرهای متفاوت بر اساس رشته مربوطه و با وزن ۱۴۰ الی ۱۷۵ گرم انجام میشود.

 
۷۰۰۰ تومان
خرید فریزبی

 





:: برچسب‌ها: فریزبی,فرزبی ,خرید فریزبی,خرید اینترنتی فریزبی,خرید پستی فریزبی,خرید انلاین,فروش فریزبی,فروش اینترنتی فریزبی,فروش انلاین,فروشگاه اینترنتی پاستیل,فرزبی چراغدار,خرید فرزبی چراغدار,فرزبی ساده,خرید اینترنتی فرزبی ,فروش فرزبی,فروشگاه اینترنتی پاستیل ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مرداد 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: